عایق آب بند | نانو نیکاپاک

محلول آب بند برای آب بندی درزهای موجود در قسمت های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول در سرویس های بهداشتی، بام، بالکن و… مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که در این محل ها عایق زیرین دچار پوسیدگی می شود و یا به دلیل اجرا کردن نادرست عایق نم و رطوبت به وجود می آید، می توان بدون اینکه نیاز به تخریب و ایجاد عایق جدید، از این محلول استفاده کرد. در ادامه می توانید توضیحات جامعی در مورد این محصول، ویژگی ها، کاربرد و مزیت های استفاده از آن بخوانید.

محلول آب بند

بتن ذاتا ماده ای متخلخل است که آب و مواد مختلف به راحتی داخل آن نفوذ پیدا می کنند. نفوذ این مواد مختلف در نهایت می تواند منجر به تخریب ساختار و کاهش شدید عمر مفید آن شود. به همین دلیل از نوعی مکمل بتن به نام آب بند بتن استفاده می کنند. اما آب بند بتن چیست؟ به طور ساده به موادی که جلوی نفوذ رطوبت، نم، آب و مواد شیمیایی مختلف را گرفته و حرکت آب درون ساختار بتن را محدود می کنند، آب بند بتن می گویند. منبع

مشخصات محلول آب بند چیست؟

مهم ترین ویژگی محلول آب بند این است که جذب آب را به صفر می رساند. رطوبت عاملی است که باعث ایجاد مشکل برای قسمت های مختلف می شود و به همین دلیل لازم است از نفوذ آن پیشگیری کرد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های این محصول اشاره کرده ایم.

  • در برابر مواد شوینده و اسیدی از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • استفاده از محلول آب بند نیاز به تخریب ندارد و هزینه کمی دارد.
  • این محلول به راحتی در درزها و سطوح مختلف نفوذ می کند و استفاده از آن راحت است.
  • این محلول باید به دور از تابش مستقیم خورشید قرار گیرد.
  • قابلیت نفوذ زیاد در سطح (حدود ۳ سانتی متر).
  • هر لیتر از محصول می تواند حدود ۲۰ متر مربع از سطح را بپوشاند.

روش استفاده کردن از محلول آب بند

سطح آب بندی شده

برای استفاده کردن از این محلول در ابتدا باید سطح را کاملا تمیز و خشک کرد. هر لیتر از این محلول باید با مقداری پودر سنگ و سیمان ترکیب شود تا ترکیبی شبیه دوغاب به وجود آید. بعد از اینکه این ترکیب به دست آمد، سطح مورد نظر خود را با این محلول آغشته کنید. سپس اثرات محلول را از روی سطح مورد نظر با یک دستمال و یا یک گونی نخی پاک نمایید.

در صورتی که بند کشی بین کاشی ها یا سرامیک ها از بین رفته است، لازم است محلول را به شکل غلیظ تر تهیه کنید و سپس آن را بین بندها بریزید. در نهایت نیز اضافه محلول را از روی سطح پاک کنید. محلول آب بند بعد از ۲۴ ساعت خشک می شود. در این بازه بهتر است روی سطح آب یا مواد شوینده نریزید.

کاربردهای محلول آب بند

به طور کلی این محلول ها در هر فضایی که به آب بندی نیاز داشته باشد، کاربرد دارند. در برخی موارد نیز بافت یک قسمت تخریب شده است که با استفاده از این محصولات می توان آنها را ترمیم کرد. در ادامه به مهم ترین فضاهایی که از این محصول برای آنها استفاده می شود، اشاره کرده ایم.

  • در آب بندی پارکینگ ها
  • آب بندی دیوارهای حائل
  • آب بندی نمای بیرونی ساختمان: البته ممکن است از لایه پوششی نانو یا رنگ های نانو نیز برای این کار استفاده شود.
  • آب بندی استخرها
  • آب بندی بام
  • آب بندی تونل ها
  • آب بندی سد و اسکله ها
  • آب بندی تصفیه خانه های فاضلاب
  • آب بندی زیرزمین ها و مخازن آب
  • آب بندی قسمت هایی از خانه مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه که با رطوبت سر و کار دارند.

آب بندی سطح

کاربرد محلول ها به موارد بالا محدود نمی شود. در صورتی که نمی دانید این محصولات برای فضای مورد نظر شما مناسب هستند یا خیر، می توانید از کارشناسان متخصص در این حوزه کمک بگیرید. برای برقراری ارتباط با کارشناسان تنها کافی است از طریق راه های موجود در سایت اقدام کنید.

مزایای استفاده از محلول آب بندی

پیشگیری از نفوذ رطوبت به قسمت های مختلف مزیت های بسیاری به دنبال دارد که در نهایت همه آنها باعث می شوند شما نیاز به ترمیم یا ساخت و ساز دوباره ساختمان نخواهید داشت.

  1. از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.
  2. آنتی باکتریال و ضد جلبک است.
  3. با کمترین هزینه و بدون خرابی عمل آب بندی انجام می شود
  4. از جمع شدن آلودگی در زیر سنگ، کاشی، سرامیک جلوگیری می کند.
  5. از ایجاد بوی بد پیشگیری می کند.
  6. باعث دوام بیشتر مصالح مورد استفاده می شود.

محلول آب بندی

نکته ای که باید در استفاده از این محلول به آن توجه شود این است که بر روی سطوح نفوذ ناپذیر مانند کاشی و سرامیک، سنگ های صیقلی و رزین، درب های چوبی غیر خام و سطوحی که با قیر، ایزوگام، قیر و یا سایر مشتقات نفتی پوشیده شده است، نمی توان از این محلول استفاده کرد. حتما قبل از استفاده از این محلول باید این سطوح لایه برداری شوند.

علت ضرورت استفاده از محلول آب بند

آب بند بتن

محلول های آب بند از آسیب های بسیاری پیشگیری می کنند. بنابراین در صورتی که از آنها استفاده نکنید، ممکن است مشکلات مختلفی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم، برای ساختمان یا فضای مورد نظر شما ایجاد شود.

  • ترک خوردگی سقف و دیوارها.
  • ایجاد قارچ، کپک یا خزه روی دیوارها، به خصوص در قسمت هایی که شرایط مناسب برای رشد آنها وجود دارد.
  • شوره زدگی در نمای ساختمان به خصوص در مصالح متخلخل مانند آجر.
  • پوسیده شدن رنگ ساختمان و پوسته پوسته شدن آن.
  • یخ زدگی آب نفوذ کرده و ایجاد آسیب به دیوارها و سقف.
  • نفوذ کردن باران اسیدی و واکنش آن با آهن هایی که در ساختمان به کار رفته است.

خرید محلول آب بند

برای خرید این محصول لازم است به نکات مختلفی توجه داشته باشید. بهتر است برند معتبری برای خرید آن پیدا کنید. محلول های بی کیفیت عملا تأثیری در پیشگیری از نفوذ آب به ساختمان شما نخواهد داشت. بنابراین نیاز است بعد از مدت کوتاهی دوباره از محلول استفاده کنید. البته در این مدت ممکن است آسیب های وارده به بافت مورد نظر شما بیشتر شود. این موضوع باعث نیاز به صرف هزینه اضافه خواهد شد.

آب بندی درزها

البته باید توجه داشته باشید که لازم است برای هر سطح محلول مناسب برای پوشش دهی استفاده کنید. به عنوان مثال برای سطوح سیمانی می توانید از پوشش محافظ نمای سیمانی استفاده کنید. فرمولاسیون هر کدام از محصولات متناسب با کاربردی که دارند، طراحی شده است.

علاوه بر موارد بالا باید مجموعه ای را انتخاب کنید که محلول آب بند را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه کند. البته به یاد داشته باشید که کیفیت در اولویت اول قرار دارد. در برخی موارد محلول های نامرغوب با هزینه کمتری فروخته می شوند، اما عملا فایده ای نخواهند داشت.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد محلول آب بند ارائه دادیم. اکنون با ویژگی ها و کاربردهای این محصول آشنا هستید. گروه نانوپاک ارائه دهنده محلول های آب بند با فرمولاسیون نانو است.

همچنین کلیه محصولات مورد نیاز شما برای پیشگیری از نفوذ آب به قسمت های مختلف یک ساختمان را ارائه می دهد. مهم ترین دلیل استفاده از این نوع محلول ها این است که کار بدون نیاز به تخریب یا تعویض مصالح انجام می شود. این موضوع در زمان، هزینه و نیاز به نیروی انسانی بسیار صرفه جویی می کند.

کارشناسان نانوپاک آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما در زمینه محلول ها هستند. آنها شما را راهنمایی می کنند که چگونه از این محلول ها استفاده کنید. همچنین می توانند به شما بگویند که آیا این محصولات برای کاربرد مورد نظر شما مناسب هستند یا خیر.

در صورتی که تجربه ای در زمینه استفاده از محلول های آب بند دارید، می توانید آنها را با ما به اشتراک بگذارید. بعد از سفارش محلول آب بند آنها را در کوتاهترین زمان ممکن در مقصد مورد نظر خود تحویل خواهید گرفت.

سوالات متداول

محلول آب بند چه ویژگی هایی دارد ؟

در برابر مواد شوینده و اسیدی از مقاومت بالایی برخوردارند. – استفاده از محلول آب بند نیاز به تخریب ندارد و هزینه کمی دارد. – این محلول به راحتی در درزها و سطوح مختلف نفوذ می کند و استفاده از آن راحت است. – این محلول باید به دور از تابش مستقیم خورشید قرار گیرد. – قابلیت نفوذ زیاد در سطح (حدود ۳ سانتی متر). – هر لیتر از محصول می تواند حدود ۲۰ متر مربع از سطح را بپوشاند.

کاربردهای محلول آب بند در چه فضاهایی میباشد ؟

در آب بندی پارکینگ ها – آب بندی دیوارهای حائل – آب بندی نمای بیرونی ساختمان: البته ممکن است از لایه پوششی نانو یا رنگ های نانو نیز برای این کار استفاده شود. – آب بندی استخرها – آب بندی بام – آب بندی تونل ها – آب بندی سد و اسکله ها – آب بندی تصفیه خانه های فاضلاب – آب بندی زیرزمین ها و مخازن آب – آب بندی قسمت هایی از خانه مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه که با رطوبت سر و کار دارند.

استفاده از محلول آب بندی چه مزایایی دارد ؟

از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. – آنتی باکتریال و ضد جلبک است. – با کمترین هزینه و بدون خرابی عمل آب بندی انجام می شود. – از جمع شدن آلودگی در زیر سنگ، کاشی، سرامیک جلوگیری می کند. – از ایجاد بوی بد پیشگیری می کند. – باعث دوام بیشتر مصالح مورد استفاده می شود.

6 دیدگاه

  • باید قبل از استفاده با چیزی قاطی بشه یا همینطوری استفاده بشه ؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد هر لیتر از این محلول باید با مقداری پودر سنگ و سیمان ترکیب شود تا ترکیبی شبیه دوغاب به وجود آید. بعد از اینکه این ترکیب به دست آمد، سطح مورد نظر خود را با این محلول آغشته کنید.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید در قسمت محصولات نانو تمامی محصولات را مشاهده فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *