نانو غشا

نانو غشا


نانوغشاهای تهویه هوا و تصفیه آب چیست؟

نانو غشا چیست؟ شرکت دایس آنالیتیک نسل سوم نانو غشاهای خود را برای استفاده در سیستم‌های تهویه و تصفیه آب به بازار عرضه می کند. این فناوری می‌تواند مصرف انرژی را در صنایع کاهش دهد. شرکت دایس آنالیتیک (Dais Analytic Corporation) یکی از شرکت های کسب و کار فناوری نانو غشا، که فناوری جدید خود را به بازار جهانی انرژی، آب و هوا عرضه می کند. این فناوری نسل سوم، محصولی به نام Aqualyte TM می باشد. این محصول یک غشا با کاراییبالا می باشد.

نانو غشاهای تهویه هوا

بی شک آب یکی از عناصر بی بدیل عالم ما است و به همین دلیل نیز حضور غیرقابل انکاری را در استمرار حیات زیست کنندگان بر پهنه خاک داشته و خواهد داشت. انسان امروز بیش از گذشتگان خود نقش آب را در سلامت و بهداشت انسان و جامعه برجسته میسازد . بدیهی خواهد بود که بی توجهی به بهداشت و سلامت آب می تواند مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوان در پی داشته باشد. منبع

این غشاء می تواند برای سیستم های تهویه مورد استفاده قرار گیرد. نسل دوم این فناوری، از نانو مواد  با نام تجاری ConsERVTM به بازار عرضه شد. این محصول برای سیستم‌های تهویه مورد استفاده قرار می گیرد و موجب کاهش مصرف انرژی و انتشار گاز گلخانه‌ای می شود. همچنین استفاده از این فناوری موجب کاهش ابعاد سیستم تهویه می شود. که این کار در نهایت، قیمت محصول را نیز کاهش می‌دهد.

نانوغشاهای تهویه هوا و تصفیه آب

دلیل کاهش ابعاد این سیستم، بالاتر بودن کارایی آن است که دیگر نیازی به ساخت سیستمی با ابعاد بزرگ نیست. سازمان ارائه دهنده تأییدیه عملکرد موسوم به AHRI، سازمانی است که وظیفه آن، بررسی ادعای تولیدکنندگان سیستم‌های حرارتی، خنک کننده و تهویه می باشد.

عملکرد دستگاه نانو غشا

عملکرد این دستگاه توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت استاندارد بودن آن تأیید می شود. این سازمان آزمون‌های مورد نظر خود را به آزمایشگاه‌های معتمد واگذار می‌کند. بعد از انجام آزمون‌های مختلف روی این محصول، در صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. از محصولاتی که تاکنون از این فناوری استفاده کرده‌اند می‌توان به NanoClearTM اشاره کرد.

دستگاه نانو غشا

NanoAirTM نیز یک سیستم خنک کننده و گرمایشی است که از این فناوری بهره‌مند شده‌است. NanoAirTM اخیراً توسط وزارت انرژی آمریکا استفاده می شود. کارلس کنیون، مدیرعامل شرکت مولتی‌تسک، می‌گوید: «فناوری AqualyteTM علمکرد بالایی دارد و در حال حاضر توسط صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگرد. ما نیز از این فناوری استفاده می کنیم و صرفه‌جویی زیادی در بخش انرژی در کسب و کار خود داشته‌ایم.»

نانومحصول AqualyteTM می‌تواند جایگزین موتور و کمپرسورهای پرمصرف فعلی شود و مصرف انرژی را کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *