مزایای استفاده از پوشش نانو در نمای ساختمان | نانو نیکاپاک

نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود که اگر فرسوده شود یا آسیب ببیند، باعث می‌شود که افراد تصور کنند سال‌های زیادی از ساخت ساختمان گذشته و حتی دیگر امنیت ندارد. استفاده از پوشش نانو در نمای ساختمان یکی از ساده‌ترین راهکارهایی است که به شما در حفظ ظاهر نمای ساختمان و پیشگیری از آسیب رسیدن به آن کمک می‌کند .

مایع پوشش نانو
روکش نانو مناسب نمای ساختمان ها است.

یکی از موادی که تحول بزرگی را برای ساخت کالا به وجود آورده است نانو میباشد. از نانو مواد برای ساخت کالاهای گوناگونی استفاده میشود. نانو مواد مزایای بسیار زیادی دارد که میتوان به کیفیت و مقاومت بالای کالایی اشاره نمود که از نانو مواد برای ساخت آن استفاده شده است. منبع

10 مزیت مهم استفاده از مواد نانو برای نمای ساختمان

در این مقاله قصد داریم ده مزیت مهم استفاده از مواد نانو برای نمای ساختمان را بیان کنیم.

۱) پوشش نانو از نمای خارجی ساختمان محافظت می‌کند

این مهم‌ترین وظیفه‌ای است که مواد نانو با نشستن روی نمای خارجی ساختمان، ایفا می‌کنند. نمای ساختمان در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارد. این قسمت معمولا هیچ گونه محافظی ندارد. بنابراین هر آسیبی اثری روی آن بر جای خواهد گذاشت. این مشکلات ممکن است به هر دلیلی ایجاد شوند. شایع‌ترین دلایل را در ادامه نام برده‌ایم.

  • تغییرات آب و هوا.
  • گرد و خاک و آلودگی‌ موجود در هوا.
  • تابش مستقیم اشعه UV به نمای ساختمان.
  • آسیب‌های احتمالی مانند آتشسوزی.
  • ضربه‌های به نمای ساختمان بخاطر ساخت و ساز ساختمان‌های مجاور.
  • و… .

پیشگیری از تمام این آسیب‌ها تقریبا غیر ممکن است. بهترین ترفند برای محفاظت از نمای بیرونی ساختمان در برابر این عوامل استفاده از پوشش نانو برای آن است.

نانو کردن سنگ نما

۲) قابلیت استفاده پوشش نانو برای مصالح ساختمانی سنتی و مدرن

یکی از مزیت‌های مهم استفاده از لایه نانو این است که می‌تواند برای انواع مختلف ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. بافت سنتی و تاریخی ایران اهمیت بسیاری برای فرهنگ ما دارد. البته در سال‌های اخیر مورد کم لطفی قرار گرفته و آسیب‌های بسیاری به آن وارد شده است.

برخی از این آسیب‌ها بخاطر ازدیاد گردشگران، برخی بخاطر تغییرات محیطی و برخی دیگر نیز بخاطر فرسودگی بافت بناها ایجاد شده است. پوشش نانو می‌تواند در برابر بسیاری از این آسیب‌ها مقاومت نشان دهد. به عنوان مثال نوشتن یادگاری روی بناهایی که دارای این پوشش هستند، ممکن نیست. این لایه محافظ مانع از بین رفتن رنگ کاشی‌ها و… می‌شود.

تمیز کردن نمای آجری

شما می‌توانید برای انواع مختلف مصالح ساختمان از این پوشش استفاده کنید. ممکن است ساختمان مورد نظر شما ساختار محکمی داشته باشد. اما بخاطر نما، ظاهری قدیمی پیدا کرده باشد. در این صورت می‌توانید با شستشوی نمای ساختمان و استفاده از پوشش نانو، این مشکل را حل کنید. نگران نباشید! بعد از استفاده از این پوشش نیازی به شستشو در بازه‌های زمانی نزدیک به هم نخواهید داشت.

۳) افزایش دوام و عمر مفید مصالح پوشش نانو

امروزه متریال لوکس و جذابی برای طراحی و ایجاد نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که به هزینه بسیاری نیاز دارد. تعمیر و جایگزین کردن این مصالح به هزینه دوبرابر نیاز دارد. بنابراین بهترین پیشنهاد محافظت از آن‌ها در برابر آسیب‌ است که در نهایت عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

در صورتی که برای نمای ساختمان نوساز مورد نظر خود از متریال باکیفیتی استفاده کنید و در کنار پوشش نانو به کار ببرید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که تا سال‌های متمادی ظاهر ساختمان شما مثل اول باقی می‌ماند.

نانو کردن سنگ نمای ساختمان

۴) کمک به تمیز ماندن سطوح

یک ساختمان با نمای سنگ مرمر سفید را تصور کنید. مرمر یکی از لوکس‌ترین متریالی است که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما هوای آلوده و گرد و غبار بعد از مدتی باعث تیره شدن سطح مرمر می‌شود. سنگ نما بعد از تمیز شدن، همانقدر جلوه و زیبایی دارد.

اما برای اینکه ظاهر آن را حفظ کنید لازم است آن را در بازه‌های زمانی نزدیک به هم بشویید (که احتمالا زودتر فرسوده می‌شود) یا اینکه از پوشش نانو استفاده کنید. این پوشش مانع از تجمع آلودگی، لکه و… روی نمای ساختمان می‌شود. بنابراین سطح تمیز می‌ماند و ظاهر همیشگی‌اش حفظ می‌شود.

پوشش نانو نمای ساختمان

۵) مقاوم در برابر عوامل فرساینده محیطی

عوامل طبیعی به مرور زمان باعث فرسودگی نمای ساختمان‌های شهر می‌شوند. بادهای دارای گرد و غبار، باران‌های اسیدی، آلودگی هوا، اشعه مستقیم نور خورشید در فصل تابستان و… همگی از عوامل فرساینده نمای ساختمان محسوب می‌شوند. بدون پوشش نانو، ساختمان مقاومتی در برابر این عوامل ندارند. بنابراین بعد از مدتی نمای آن فرسوده و قدیمی می‌شود و حتی ممکن است نیاز به تعمیرات جدی داشته باشد.

۶) محافظ در برابر رطوبت

رطوبت یکی از مهم‌ترین عوامل فرساینده به خصوص برای نمای آجری ساختمان‌هاست. هر سال در فصل پاییز و زمستان برف و باران می‌بارد و ممکن است نمای ساختمان چند بار مرطوب و دوباره خشک شود. حتی ممکن است بین فاصله دو بار بارش باران، فرصت خشک شدن پیدا نکند. این موضوع باعث می‌شود محیط برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها مناسب باشد.

نانو ضد آب برای نمای آجری

از طرف دیگر بسیاری از نماهای آجر بعد از خشک شدن، شوره می‌زنند. خود رطوبت نیز عاملی برای ایجاد پوسیدگی در نمای ساختمان به شمار می‌رود. مهم‌ترین نقش پوشش نانو در این زمینه، پیشگیری از نفوذ رطوبت به آجر و سایر مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان است. نانو همچنین مانعی برای رشد خزه و قارچ‌ها در مصالح و ایجاد شوره روی نمای آجر می‌شود. این موضوع نیز تأثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد تغییر در نما دارد.

۷) عدم ایجاد تغییرات در سطح محیط

همه مزیت‌هایی که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، در نهایت منجر به این نقطه قوت مهم می‌شوند. یعنی بعد از گذشت زمان در ظاهر ساختمان مورد نظر شما تغییرات محسوسی مشاهده نمی‌شود.

در صورتی که نمای ساختمان بدون تغییر باقی بماند و قسمت‌های داخلی آن نیز آسیب ندیده باشد، قیمت زیادی بابت افزایش سال ساخت از آن نمی‌افتد و این از نظر اقتصادی نیز منافع بسیاری برای شما دارد.

۸) هزینه مناسب

هزینه استفاده از پوشش نانو در برابر هزینه‌هایی که در صورت عدم استفاده از آن باید پرداخت کنید، بسیار ناچیز است. در صورت استفاده از این پوشش، تنها به مواد نانو و هزینه پاشیدن این موارد روی نمای ساختمان نیاز خواهید داشت.

مایع نانو ضد آب

اما اگر از آن استفاده نکنید، ممکن است مصالح به تعمیرات جدی نیاز داشته باشند. همچنین احتمالا باید هر دو الی سه سال یکبار برای تمیز کردن نمای ساختمان اقدام کنید. بعد از مدتی نیز نمای ساختمان مورد نظر شما فرسوده می‌شود که این موضوع تقریبا با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نیست.

۹) قابلیت اجرای آسان

استفاده از پوشش نانو برای تمام ساختمان‌ها با هر تعداد طبقه و هر کاربری ممکن است. پاشیدن مواد نانو در ساختمان‌های بزرگ‌تر به تجهیزات خاصی نیاز خواهد داشت. اما برای دیوارهای داخلی که ارتفاع زیادی ندارند، با یک سمپاش نیز می‌توان این کار را انجام داد. البته یک شرکت حرفه‌ای فعال در این زمینه خدمات پاشیدن مواد نانو برای ساختمان را نیز به شما ارائه می‌دهد. بنابراین از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

۱۰) مقاومت زیاد پوشش نانو در برابر خراشیدگی

مزیت نهایی لایه نانو این است که به راحتی از روی دیوار و نمای ساختمان پاک نمی‌شود. حتی اگر به صورت مستقیم برای خراشیدن آن اقدام کنید، می‌بینید که مقاوم است و از بین نمی‌رود. این موضوع باعث می‌شود بعد از چند سال به تمدید نیاز داشته باشد.

پوشش رنگ نانو

جمع بندی

در این مقاله مزیت‌های استفاده از پوشش نانو در نمای ساختمان را به صورت جزئی بررسی کردیم. احتمالا تاکنون متقاعد شده‌اید که استفاده از این پوشش برای دیوارها و نمای بیرونی ساختمان شما از جنبه‌های مختلف به نفع شما خواهد بود.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران ما در مجموعه به صورت آنلاین، تلفنی و حتی حضوری در ارتباط باشید. شرکت نیکاپاک به صورت تخصصی در زمینه ارائه محصولات نانو فعالیت می‌کند و می‌تواند بهترین مشاور و مجری در استفاده از این محصول برای ساختمان شما باشد.

سوالات متداول

10 مزیت مهم استفاده از مواد نانو برای نمای ساختمان چیست ؟

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *