پوشش نانو و متریال های نوین و تاثیر آن در اثر انگشت

میخواهیم  پوشش نانو و تاثیر باقی ماندن  اثر انگشت روی سطح را بررسی کنیم.

فولاد و شیشه دو ماده رایج در معماری هستند. ولی زمانی که در طراحی داخلی به کار می روند، به طور کاملاً واضحی اثر انگشت بر آنها باقی می ماند. موادی که به آسانی در دسترس هستند، بیشتر به خاطر وظیفه شان و گاهی فقط به دلیل حضورشان، اغلب لمس می شوند.

مواد نانو

این مسئله تقریبا در تمامی سطوح داخلی نمود دارد، و چنین سطحی، فایده بیشتری از پوشش های ضد اثر انگشت و لمس ناپذیر می برد.لمس کردن های مکرر، سطوح فولاد و شیشه ی براق را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی سطحی را اثر انگشت در برگیرد. سیمان تمیز بودنش چه از نظر بهداشتی و چه از نظر زیبایی مخدوش می شود.

یک پوشش ضد اثر انگشت را می توان راه حل مناسبی برای این مسئله  دانست. به کمک این پوشش ها، اثر انگشت بر سطوح عملاً نامرئی می شوند. آثار انگشت در واقع بر سطوح حضور دارند ولی به دلیل وجود پوشش های نانو، غیر قابل مشاهده می شوند. پوشش، شکست نور را به همان طریقی که خود اثر انگشت عمل می کند، تغییر می دهد. به طوری که، تاثیر اثر انگشت های جدید را کم می کند.

با این کار، پوشش نانو، شبیه یک اثر انگشت بزرگ می شود. شکست نور در پوشش های نانو به گونه ای است که سطوح شیشه و فولاد را صاف و صیقلی می نمایاند و انتظاری را که کاربران از تمیزی دارند، برآورده می سازد. چنانچه سطح به دقت بررسی شود، ممکن است ردی از اثر انگشت به چشم بخورد، که البته در مقایسه با سطوح غیر پوشش یافته عادی، از بهبود قابل توجهی برخوردار است.

نانو پوشش

خود پوشش، فوق نازک است و فولادی که این پوشش را دارد، می توان برای شکل دهی خم کرد، بی آنکه پوشش دچار گسیختگی و شکست شود. یک پوشش ضد اثر انگشت می تواند از مضرات پوشش سیلیکونی جلوگیری کند، به این ترتیب که پوشش نانو، دوام ظاهر چشمی شیشه را تضمین می کند.

پوشش نانو، نه تنها تاثیر اثر انگشت را کاهش می دهد، بلکه در مورد گرد و غبار نیز چنین رفتاری دارد، گرد و غباری که از سطوح صیقلی زدودنی است و برداشتن آن از سطوح ماسه شویی شده سخت تر است. در حال حاضر پوشش نانو، کاملا شفاف نیست. و به این دلیل نمی توان آن را بر شیشه شفاف استفاده نمود.

پوشش های نانویی

مدیریت امکانات این پوشش و سایر نانو پوشش ها از این نظر مزیت دارد که هزینه های تمیزکاری کاهش می یابد. پوشش در سطوح کوچک تری که در آنها عمل پاک کردن ممکن است، زمان بر باشد نیز کارایی دارد.

 

منبع : نانو در معماری

گردآورنده: شرکت نیکاپاک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *