محلول آب بند | محصول نانو نیکاپاک

تعریف نانو ضد آب

فناوری نانو چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟ بسیاری از راه حل های نانوتکنولوژی راه خود را به زندگی روزمره باز کرده اند که یکی از برجسته ترین آنها استفاده از مایع نانو ضد آب در نمای ساختمان است. مایع نانو پتانسیل کامل حفاظت از نمای ساختمان را برابر شرایط نامطلوب محیطی دارد؛ اما نانو ضد آب چگونه می تواند از نمای ساختمان محافظت کند؟ برای پاسخ به این سؤالات با مقاله دیگری از نانونیکاپاک همراه باشید.

نانو ضد آب

جذب رطوبت توسط نما می‌تواند اثرات بسیار منفی بر ظاهر بنا، دوام مصالح و کیفیت سطوح داخل و خارج ساختمان بگذارد. رطوبت به تدریج موجب رشد قارچ و کپک در نمای ساختمان شده و باعث می‌شود ظاهر آن کثیف و آلوده به نظر برسد. همچنین جهت جلوگیری از پدیده شوره زدن که در اثر قابلیت جذب آب مصالح رخ می‌دهد و باعث ایجاد سفیدک در نماهای سنگی و آجری می‌شود، لازم است سطوح نما ضدآب شوند. منبع

مایع نانو ضد آب چیست؟

مایع نانو ضد آب یک لایه بسیار نازک از ذرات میکروسکوپی برای پر کردن همه ی منافذ مواد و واترپروف کردن آنهاست. این محصول به شکل مایع اما از فناوری نانو ساخته شده است تا سطح نهایی متریال را ضد آب کند. ضد آب کردن نما باعث باعث افزایش طول عمر و دوام مصالح ساختمانی می شود.

نانو ضد آب می تواند نما را  از سایش، خوردگی، آلودگی، شوره و بسیاری خطرات دیگر دور کند. به عبارتی، نانو واترپروف باعث می شود تا نمای ساختمان مثل روز اولش باشد.

نانو واترپروف

اهمیت استفاده از نانو ضد آب

مایع نانو ضد آب یکی از جدیدترین راه حل های آب بندی نمای ساختمان است که امروزه در سراسر جهان استفاده می شود. این فناوری از ذرات با اندازه نانو برای نفوذ به کوچک ترین ترک ها و فضاها برای برای ایجاد یک پوشش با دوام و ماندگاری استفاده می کند. مایع نانو فقط ترک ها و شکستگی های مصالح ساختمانی را پر نمی کند بلکه می تواند با آب بندی کامل همه آنها، از هرگونه ورود مواد از محیط خارج جلوگیری کند.

نکته مهم این است که نانو ضد آب می تواند به جلوگیری از اثرات بارش باران، عناصر آلاینده، سرمازدگی و اشکال مختلف قارچ یا عوامل نفوذی نیز کمک کند. اکثر راه حل های ضد آب با گذشت زمان ضعیف تر می شوند اما مایع نانو برای سال های زیادی دوام می آورد. به طور کلی، نانو ضد آب وظیفه آب بندی و عایق کردن انواع ساختمانی را بر عهده دارد.

مایع پوشش نانو
روکش نانو مناسب نمای ساختمان ها است.

نانو ضد آب چگونه عمل می کند؟

مایع نانو یک لایه ضد آب روی نما  ایجاد می کند. این امر باعث می شود، آب یا رطوبت در سطحی از منافذ به دام بیفتد، تبخیر شوند. و در نتیجه با خشک نگه داشتن بستر، از شوره آجر یا مشکلات ناشی آب (ترک خوردن و سرمازدگی) جلوگیری کند. نانوذرات در برابر تنش های ناشی از نوسانات شدید دما، اشعه ماوراء بنفش و شرایط دیگر آب و هوایی مقاوم هستند.

در حالت عادی، آب باران و بر به داخل منافذ سنگ و آجر نفوذ می کنند و با گذشت زمان دچار خرابی، تغییر ظاهر و عملکرد این مصالح ساختمانی می شوند. عملکرد اصلی مایع نانو ضد آب به این صورت است که ذرات نانو به داخل منافذ روی سنگ و آجر می روند تا به عنوان یک پوشش محافظتی عمل کنند.

نانو ضد آب

نانوذرات از نظر فیزیکی بسیار کوچک هستند، بنابراین پوشش ضد آب کاملاً نامرئی به نظر خواهد رسید. بنابراین، پوشش های ضد آب نانو ظاهر فیزیکی سطح را تغییر نمی دهند و اجازه می دهند رنگ، بافت و کیفیت نمای ساختمان بدون تغییر باقی بماند.

مزایای نانو ضد آب

این محصول دارای فواید زیر است:

  • محافظت در برابر اشعه فراء بنفش
  • دوام و کیفیت بالا
  • خشک شدن سریع
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر رطوبت و گاز های جوی
  • عدم تغییر رنگ نما
  • آب بند کننده نما
  • امنیت بالا و غیر قابل اشتعال بودن
  • ممانعت از ایجاد ترک یا شکستگی در مصالح نما
  • ضد آب و قابل تنفس
  • کمک به فروش واحدهای ساختمان
  • صرفه جویی در هزینه نظافت نما
  • افزایش طول عمر مصالح نما
  • کمک به حفظ زیبایی نما
  • قابل استفاده برای نمای آجری، سنگی، شیشه ای، سیمانی، بتنی و غیره

نانو ضد آب سنگ

نانو ضد آب برای نمای آجری

مهمترین مشکل نماهای آجری شوره زدن است. شوره به شکل اثرات سفید رنگی روی نمای آجری ظاهر می شود که ظاهر نما را زشت و عملکرد آجر برای مقابله با شرایط آب و هوایی را کاهش می دهد. از این رو، استفاده از مایع نانو برای واترپروف کردن نمای آجری می تواند به جلوگیری از اثرات شوره زدگی کمک کند.

نانو ضد آب برای نمای آجری

نانو ضد آب برای نمای سنگی

ساختمان ها از سنگ تراورتن که دارای منافذ بسیاری زیاد است به عنوان مصالح اصلی نما استفاده می کنند. به همین دلیل، بعد از مدتی این نماها کثیف و دچار ترک خوردگی می شوند. نانو ضد آب به داخل منافذ روی سنگ های تراورتن، مرمر و گرانیت نفوذ می کنند تا از آنها در برابر آلودگی و تخریب جلوگیری کند.

نانو ضد آب برای نمای سنگی

نانو ضد آب برای نمای سیمانی

نماهای سیمانی به سرعت تحت تأثیر آلودگی هوا قرار می گیرند و کثیف می شوند. نمای سیمانی به دلیل منافذ زیادی که دارد، هرگونه آلودگی ناشی محیطی را جذب خود می کند. این مشکل به ویژه در زمان بارندگی شدیدتر می شود زیرا آلودگی هوا با آب مخلوط شده و منافذ را پر می کنند. مایع نانو ضد آب از کثیفی نمای سیمانی جلوگیری می کند.

نانو ضد آب برای نمای سیمانی

نانو ضد آب برای نمای شیشه ای

نمای شیشه ای از نظر زیبایی باید همیشه تمیز و عاری از کثیفی باشد. با وجود آلودگی هوا و بارش باران و برف، نمای شیشه ای به سرعت کثیف می شود. در این زمان باید از نانو ضد آب برای محافظت از نما استفاده کرد. مایه نانو می تواند به عنوان یک محصول تمیز کننده عمل کند و نیازهای مربوط به نظافت نمای شیشه ای را از بین ببرد.

نانو ضد آب برای نمای شیشه ای

قیمت مایع نانو ضد آب

قیمت نانو ضد آب بسته به نوع برند و نحوۀ تولید محصول متفاوت است. بدون شک برندهای شناخته بازار دارای محصولاتی با قیمت بیشتر هستند اما بهترین کیفیت و خدمات را ارائه می دهند. به طور کلی، قیمت مایع نانو ضد آب تابع عوامل زیر است:

  • قیمت مواد اولیه در روند تولید
  • میزان عرضه و تقاضا
  • نرخ ارز و قیمت دلار
  • رکود و رونق ساخت و ساز

مایع نانو ضد آب

کلام آخر

فناوری نانو یک روش توصیه شده برای آب بندی نمای ساختمان است. ضروری است که کارفرمایان و مالکان ساختمان ها برای افزایش کیفیت ساخت بنا و حفظ این کیفیت در طولانی مدت، از مایع نانو ضد آب استفاده کنند.

اجرای این مایع بر روی نمای ساختمان باعث افزایش اعتبار شما به عنوان سازنده و بهبود شرایط فروش واحدهای ساختمانی شما می شود. پس باید بدانید که برای افزایش کیفیت ساخت و ساز، نانو ضد آب نانو نیکاپاک محصولی اجتناب ناپذیر است.

سوالات متداول

مایع نانو ضد آب چیست؟

مایع نانو ضد آب یک لایه بسیار نازک از ذرات میکروسکوپی برای پر کردن همه ی منافذ مواد و واترپروف کردن آنهاست. این محصول به شکل مایع اما از فناوری نانو ساخته شده است تا سطح نهایی متریال را ضد آب کند.

نانو ضد آب چه مزایایی دارد ؟

محافظت در برابر اشعه فراء بنفش – دوام و کیفیت بالا – خشک شدن سریع – مقاومت در برابر خوردگی – سازگار با محیط زیست – مقاوم در برابر رطوبت و گاز های جوی – عدم تغییر رنگ نما – آب بند کننده نما – امنیت بالا و غیر قابل اشتعال بودن و …

تعیین قیمت مایع نانو ضد آب تابع چه عواملی میباشد ؟

قیمت مواد اولیه در روند تولید – میزان عرضه و تقاضا – نرخ ارز و قیمت دلار – رکود و رونق ساخت و ساز

6 دیدگاه

  • آیا نانو ضد آب از فرسایش نما هم جلوگیری میکنه ؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد نانو ضد آب می تواند نما را از سایش، خوردگی، آلودگی، شوره و بسیاری خطرات دیگر دور کند. به عبارتی، نانو واترپروف باعث می شود تا نمای ساختمان مثل روز اولش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *