کار در ارتفاع چیست؟

کار در ارتفاع و آشنایی با اصول آن بسیار مهم است چرا که هنگام کار، احتمال سقوط  وجود دارد. باید بدانیم اتفاقات و حوادث  زمانی رخ می دهند که نکات ایمنی به درستی رعایت نشده باشند.  همچنان یکی از بزرگ ترین علت مرگ و میر در جهان این کار می باشد.

همه ی حوادث در این کار قابل پیشگیری هستند و باید هر کاری که ممکن است انجام شود تا از وقوع آن جلوگیری شود؛ اما باید بدانیم نکات ایمنی مربوط به کار در ارتفاع چیست؟ و بهترین شرکت برای انجام این کار کدام است؟ با مقاله دیگری از وبلاگ نانو نیکاپاک به بررسی این پرسش ها می پردازیم.

کار در ارتفاع  همان طور که از نامش مشخص است به معنای فعالیت درارتفاع و بلندی می باشد. که در صورت عدم رعایت، نکات ایمنی فرد می تواند روی زمین سقوط کند و دچار صدمه یا در بدترین حالت، مرگ شود.

معمولاً کار در ارتفاع امور تعمیراتی، ساختمانی و کارهای مربوط به نظافت نمای ساختمان می باشد. دسترسی به نمای ساختمان دشوار است و بدون تجهیزات مرتبط این کار شدنی نیست. راه های متفاوتی برای دسترسی به نما وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به داربست، طناب (راپل) و کلایمر اشاره کرد.

کار در ارتفاع
کار در ارتفاع ملزم رعایت نکات ایمنی می باشد.

کار در ارتفاع، شاید با شنیندن نام شغل کار در ارتفاع فکر کنید که با شغلی بسیار خطرناک رو به رو هستید اما اشتباه می کنید. کار در ارتفاع با رعایت ایمنی کامل جز شغل های کم خطر و بسیار ایمن است. شاید کمتر کسی باشد که کار در ارتفاع و مکان های بلند را بدون داربست به عنوان شغل خود برگزیند. منبع

مقررات کار در ارتفاع

قوانین کار در ارتفاع، برای تمام کارهایی که خطر سقوط در آنها وجود دارد، اعمال می شود. این مقررات، وظایف و راهنمایی را برای کارفرمایان و دست اندرکاران مشغول در این حوزه ارائه می دهد.

به عنوان بخشی ازاین قوانین، باید مطمئن شوید که همه ی کارها در ارتفاع به درستی برنامه ریزی و سازماندهی شده اند. شما باید ارزیابی هرگونه خطر را  در ارتفاع  انجام دهید و سپس با ارائه تجهیزات و اقدامات ایمنی مناسب، خطر سقوط و آسیب دیدگی را به حداقل برسانید.

هم چنین خطر کار بر روی سطح شکننده و لیز باید به درستی مدیریت شود و تجهیزات مورد استفاده باید به درستی نگهداری شود.

 باید به این نکته توجه شود،  آیا افرادی که در ارتفاع کار می کنند، دارای کافی صلاحیت هستند و می توانند کارهای خود را با خیال راحت انجام دهند یا خیر؟

کار در ارتفاع

نکات مهم جهت کار در ارتفاع

اگر شرکتی هستید که در زمینه این کار مشغول به فعالیت هستید یا کسب و کاری دارید که می خواهید از خدمات کار در ارتفاع (مانند نظافت نما) استفاده کنید، باید قبل از انجام به برخی نکات مهم در این زمینه توجه کنید:

  • وظایف و مسئولیت های کارفرما، تأمین کننده، سرپرست و کارگران در رابطه با کار ایمن در ارتفاعات
  • خطرات ناشی از کار در ارتفاعات
  • سلسله مراتب کنترل های کار مانند حذف، کناره گیری، مهندسی، جایگزینی، اجرایی یا PPE (تجهیزات محافظت شخصی)
  • انواع روش های هشدار (علائم و خطوط برخورد) و موانع فیزیکی (حصارکشی، ریل های محافظ، پوشش های محافظ) و استفاده مناسب از آنها
  • استفاده از نردبان و دیگر بسترها برای کار در ارتفاعات
  • استفاده از وسایل حفاظت شخصی، استفاده از سیستم مهار سفر، سیستم محدود کننده سقوط یا سیستم توقف سقوط و اجزای ضروری مورد نیاز آن

هم چنین مواردی است که افراد باید به آن توجه کنند که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

  • شرایطی که در آن موانع، نرده های حفاظتی و شبکه های ایمنی باید اعمال شوند.
  • بحث در مورد محدودیت ها و کاربرد مناسب محدودیت سفر، سیستم های محدود کننده سقوط و سیستم های توقف سقوط
  • در مورد مکان مناسب جهت استفاده از نقاط لنگر مناسب
  • با استفاده از سلسله مراتب کنترل ها، انواع مختلفی از تجهیزات که ممکن است برای انجام ایمن انواع وظایف در ارتفاعات در دسترس باشند، شناسایی شود.
  • بررسی هدف از کار در ارتفاع

آمادگی برای اجرا کار در ارتفاع

یک گام مهم مدیریتی برای برنامه ریزی، در نظر گرفتن سلسله مراتب کنترلی است. قبل از کار، مراحل ساده زیر باید انجام شوند:

  • اجتناب از کار در ارتفاعی که انجام آن منطقی نیست!
  • در جایی که نمی توان به راحتی از کار در ارتفاع اجتناب کرد.
  • با استفاده از  تجهیزات مناسب، فاصله و پیامدهای سقوط را به حداقل برسانید.

شما به عنوان یک کارفرما، مسئول یک برنامه ریزی دقیق هستید، بخشی از این فرایند برنامه ریزی این است که مطمئن شوید که کارکنان آماده کار در ارتفاع هستند.

نانو نیکاپاک و امور مربوط به کار در ارتفاع

اگر ساختمانی دارید که به نظافت و شستشوی نمای نیاز دارد، باید به فکر همکاری با یک شرکت کاربلد باشید. اگر بخواهید خودتان کارگر و تجهیزات استخدام کنید، کارتان بسیار دشوار و پر هزینه خواهد بود. همچنین، به دلیل عدم مهارت کافی، احتمال خطر و پایین آمدن کیفیت کار وجود دارد.

از این رو، بهترین کار همکاری با یک شرکت متخصص می باشد. شرکت نانو نیکاپاک با سابقه درخشان در حوزه تولید محصولات نانو  و ارائه خدمات کار در ارتفاع، هم اکنون آماده همکاری با شرکت ها و موسسات جهت نظافت دوره ای نمای ساختمان است.

کار در ارتفاع
کار در ارتفاع

خدمات شرکت نانو نیکاپاک

  • کلیه خدمات نظافتی از جمله شستشوی نما با دستگاه واتر جت و ابرو طی
  •  پیچ و رول پلاک
  • تعویض لامپ های نورپردازی نما
  •  پوشش نانو آبگریز شرکت نانو نیکاپاک
  • رنگ آمیزی نما
  •  آب بندی نمای ساختمان

به طور کلی «چرا باید شرکت نانو نیکاپاک را انتخاب کنیم؟»

برای پاسخ باید به سه ویژگی اساسی این شرکت اشاره کنیم:

  •  نیروی مجرب و حرفه ای
  •  بیمه تامین اجتماعی
  •  بیمه مسئولیت مدنی
کار در ارتفاع
رعایت نکات ایمنی هنگام کار در ارتفاع بسیار اهمیت دارد.

تعرفه کار در ارتفاع چقدر است؟

تعرفه نیروی کار  در شرکت نانو نیکاپاک به شرح زیر است:

  1.  نمای های سنگی ساختمان برابر با هر متر مربع، 10 هزار تومان می باشد.
  2.  ساختمان با نمای آجری برابر با هر متر مربع ، 12 هزار تومان می باشد.
  3.  نمای شیشه ای و کامپوزیت ساختمان برابر با هر متر مربع، 12 هزار تومان می باشد.
کار در ارتفاع
کار در ارتفاع

کلام آخر

کار در ارتفاع بسیار حساس و دشوار است و نیاز به مهارت های لازم دارد. از این رو، برای ساختمان هایی که نیاز به امور نظافتی و شستشوی نما دارند، همکاری با یک شرکت معتبر که کار در ارتفاع را به شکلی اصولی انجام می دهد، ضروری خواهد بود. این کار می تواند هزینه های مربوط به استخدام نیروهای کاری، تجهیزات، بیمه تامین اجتماعی و بسیاری موارد کاهش دهد.

 

سوالات متداول

کار در ارتفاع چیست؟

کار در ارتفاع  همان طور که از نامش مشخص است به معنای فعالیت درارتفاع و بلندی می باشد. که در صورت عدم رعایت، نکات ایمنی فرد می تواند روی زمین سقوط کند و دچار صدمه یا در بدترین حالت، مرگ شود.

قبل از انجام کار در ارتفاع به چه نکاتی باید توجه کرد؟

وظایف و مسئولیت های کارفرما، تأمین کننده، سرپرست و کارگران در رابطه با کار ایمن در ارتفاعات – خطرات ناشی از کار در ارتفاعات – سلسله مراتب کنترل های کار مانند حذف، کناره گیری، مهندسی، جایگزینی، اجرایی یا PPE (تجهیزات محافظت شخصی) – انواع روش های هشدار (علائم و خطوط برخورد) و موانع فیزیکی (حصارکشی، ریل های محافظ، پوشش های محافظ) و استفاده مناسب از آنها – استفاده از نردبان و دیگر بسترها برای کار در ارتفاعات – استفاده از وسایل حفاظت شخصی، استفاده از سیستم مهار سفر، سیستم محدود کننده سقوط یا سیستم توقف سقوط و اجزای ضروری مورد نیاز آن

تعرفه کار در ارتفاع چقدر است؟

نمای های سنگی ساختمان برابر با هر متر مربع، 10 هزار تومان می باشد. – ساختمان با نمای آجری برابر با هر متر مربع ، 12 هزار تومان می باشد. – نمای شیشه ای و کامپوزیت ساختمان برابر با هر متر مربع، 12 هزار تومان می باشد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *