نانو برای نمای آجری | نانو نیکاپاک

عایق رطوبتی نانو

عایق رطوبتی نانو چیست؟ در هنگام ساخت خانه، تنها افراد حرفه‌ای و متخصص به حفظ و نگهداری آن فکر می‌کنند. و عمده افراد تنها به دنبال ساخت و اتمام کار ساخت هستند. اما این واقعیت که سازه‌ها در طول زمان در معرض فرسایش هستند و نیاز به تعمیر و مرمت دارند غیرقابل انکار است.

هنوز هم مالک های ساختمان، سالانه هزینه‌های بسیاری برای مرمت و نگهداری بناها و سازه‌ها در برابر خوردگی و خسارت‌های رطوبت زدگی پرداخت می‌کنند. چراکه رطوبت معضلی است که مواد و مصالح ساختمانی مقاومت زیادی در برابر آن ندارد.

 

عایق رطوبتی نانو

پوشش های نانو فناوری های جدیدی هستند که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. انواع مختلف این پوشش ها در ساختمان سازی برای عایق بندی حرارتی و رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرند. پوشش های نانویی که بعنوان عایق رطوبتی استفاده می شوند ، مزایا و معایب خود را دارند. منبع

خوشبختانه امروزه با معرفی نانو پوشش تغییرات چشمگیری در صنعت ساخت و ساز رخ داده است، هرچند دانش عمومی در مورد محصول نانو کم است. اما معدود افرادی که از این محصول در ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند؛ شاهد محافظت آن و کاهش هزینه‌های ساختمانی بوده‌اند.

سؤالی که در این مقاله بررسی می‌کنیم این است که محصول نانو چیست؟ انواع عایق نانو کدام است؟ و اینکه مزایای نانو پوشش چیست؟

عایق نانو چیست؟

عایق‌بندی از گذشته تاکنون به منظورهای مختلف از جمله حفظ گرمایش و سرمایش، حافظت از رطوبت و … با انواع و اقسام گوناگونی از جمله پشم‌، شیشه، ایزوگام و قیرگونی انجام می‌شده است . اما قبل از توسعه فناوری کسی فکرش را نیز نمی کرد. که روزی در صنعت ساختمان به این نتیجه برسند که مواد و مصالح را نیز می توان عایق بندی کرد. و به دلیل عدم وجود این فناوری هزینه سنگینی برای نماشویی ساختمان‌ها و سازه‌ها پس از چند سال پرداخت می شد.

چراکه آسیب نمای ساختمان نه تنها ظاهر زشتی به سازه می دهد. بلکه باعث نفوذ پذیری و فرسایش بیشتر ساختمان و کاهش عمر مفید آن نیز می شود. نماکاری یکی از مهم ترین بخش های ساخت و ساز است. چراکه باعث تامین ایمنی, آسایش ساکنین و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. بنابراین ساختمان سازان همیشه موضوع حفاظت از نما را در کارشان مد نظر قرار می دهند.

عایق نانو

اوایل عایق بندی نمای ساختمان با چسب انجام می شد که ماندگاری زیادی نداشت. و هم چنین هزینه بالایی دارد. از ویژگی‌های مهم این عایق جدید، ضدآب بودن آن است. که این عایق‌ها به عنوان نانو پوشش یا عایق نانو شناخته می‌شوند. و با احتساب هزینه‌های ترمیم و نگهداری نسبت به عایق‌های قبلی، مقرون به صرفه بوده و موجب افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان است.

همچنین بازدهی بیشتری نسبت به سایر عایق‌ها دارد و هزینه ترمیم آن کمتر از روش های سنتی مثل چسب است. نانو پوشش این روزها مورد استقبال پیمانکاران و مسئولان ساخت‌ و ساز است و این نوع عایق در نمای ساختمان و سازه‌ها و حتی بندکشی سرویس ها جای خود را به‌خوبی باز کرده است.

عایق نانو چند نوع دارد؟

پوشش نانو انواع و کاربردهای مختلفی دارد، از جمله عایق‌های نانو حرارتی، صوتی، رطوبتی، ضد تشعشع و ضد خورندگی می‌باشد. تمامی این عایق‌ها در صنعت ساختمان برای کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از تخریب ساختمان به کار می‌روند.

در میان انواع محصول نانو، عایق رطوبتی نانو استفاده و مصارف بیشتری دارد. چراکه  شما باید بدانید که این نوع عایق از مواد پلیمری تهیه می شود و تا حد قابل‌توجهی تأثیر رطوبت بر نمای ساختمان را کاهش می‌دهد. این عایق‌ها با توجه به اینکه بر پایه آبی سیلیکونی هستند، جز محصول نانو دوست دار محیط‌ زیست محسوب می‌شود. و اثر منفی بر طبیعت ندارد.

می دانیم این نوع عایق همچون رنگ از طریق اسپری کردن به‌صورت یک لایه نازک روی سطح را می پوشاندو به همین دلیل روی تمام سطوح قابلیت استفاده دارد.

در گذشته تصور عمومی همه ما بر این بود که عایق بندی ساختمان تنها مربوط به پشت بام و سرویس های بهداشتی باران و برف می باشد. اما در حال حاضر تاثیر رطوبت بر نمای ساختمان و  بر عمر مفید ساختمان باعث شده که استفاده از عایق بندی نمای ساختمان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رفع شوره و سفیدک آجر | نانو نیکاپاک

پوشش نانو انواع و کاربردهای مختلفی دارد، از جمله عایق‌های نانو حرارتی، صوتی، رطوبتی، ضد تشعشع و ضد خورندگی می‌باشد.

مزایای نانو پوشش ها

با استفاده از این عایق‌ها تا حد زیادی می توانید تاثیر رطوبت بر نما و در نتیجه عمر مفید ساختمان را به صفر برسانید و خودتان را از زحمت های نماشویی و ترمیم و مرمت بنا راحت کنید. شما باید بدانید که عایق‌های رطوبتی کاربرد های بسیاری دارند اما این روزها استفاده از آنها در عایق بندی نمای ساختمان بسیار مورد توجه پیمانکاران و ساختمان سازان قرار گرفته است.

اگر بگوییم صحبت کردن از مزایای این محصول نانو ساعت‌ها زمان نیاز دارد، دروغ نگفته‌ایم، مزایایی همچون خاصیت تمیز شوندگی آسان، مقرون‌ به‌ صرفه بودن، جلوگیری از تغییر رنگ سطوح، وزن سبک و سرعت در عایق‌کاری تنها گوشه‌ای از مزایای این نوع عایق‌کاری است.

مزایای نانو پوشش ها

از دیگر مزایای که با بررسی آن می‌توان تصمیم گرفت که استفاده از این نانو پوشش به صرفه است یا خیر؟

این مزایا شامل استفاده آسان بر روی انواع سطوح  می باشد به طوری که هر شخصی با اسپری کردن یا با استفاده از قلم مو بر روی دیوار می تواند از این محصول استفاده کند که در مقایسه با هزینه‌های ترمیم و نماشویی بسیار مقرون به صرفه است.

فارغ از تمام مطالب که گفته‌ می شود، اگر شما از ظاهر زشت خوردگی و جلبک بستن نمای ساختمان و سازه خود خسته شده اید و یا هزینه‌های بالایی بخاطر نفوذ رطوبت از طریق نمای ساختمان پرداخت می کنید. و هم چنین به دنبال عایق‌کاری نوین با افزایش بهره‌وری ساختمان و کاهش هزینه‌ها و ذخیره پول خود هستید بهتر است، یک بار هم که شده با اطمینان خاطر از عایق رطوبتی نانو نیکاپاک استفاده کنید.

چراکه این محصول نانو یکی از بهترین و مقاوم‌ترین عایق‌ها در برابر رطوبت است و در صنعت ساختمان مورد استفاده افراد حرفه‌ای در ساختمان‌سازی است.

 

کار در ارتفاع | نانو نیکاپاک
با استفاده از این عایق‌ها تا حد زیادی می توانید تاثیر رطوبت بر نما و در نتیجه عمر مفید ساختمان را به صفر برسانید.

سوالات متداول

عایق رطوبتی نانو چیست؟

پوشش نانو انواع و کاربردهای مختلفی دارد، از جمله عایق‌های نانو حرارتی، صوتی، رطوبتی، ضد تشعشع و ضد خورندگی می‌باشد.

کدام یک از محصولات عایق نانو مصرف بیشتری دارد ؟

عایق رطوبتی نانو استفاده و مصارف بیشتری دارد. چراکه  شما باید بدانید که این نوع عایق از مواد پلیمری تهیه می شود و تا حد قابل‌توجهی تأثیر رطوبت بر نمای ساختمان را کاهش می‌دهد.

نانو پوشش ها چه مزایایی دارند ؟

با استفاده از این عایق‌ها تا حد زیادی می توانید تاثیر رطوبت بر نما و در نتیجه عمر مفید ساختمان را به صفر برسانید و خودتان را از زحمت های نماشویی و ترمیم و مرمت بنا راحت کنید.

2 دیدگاه

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این نوع عایق ، مواد به صورت مایع یا جامد بر روی سطح پخش و یک لایه نازک را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *