انجام فرآیند نانو در سنگ نمای ساختمان

پوشش نانو از جدیدترین تکنولوژی هایی است که امروزه در سنگ نمای ساختمان استفاده می شود. این پوشش قابلیت این را دارد که بتواند خصوصیات فیزیکی متریال را تغییر دهد و آن را برای مقابله با شرایط بیرونی آماده می کند.

این تغییرات در سنگ در مقیاس بسیار کوچک و در حد نانومتر انجام می شود. نانو کردن نما باعث می شود که سنگ نمای ساختمان به خوبی در برابر شرایط آب و هوایی شدید محافظت شود و عمر نما افزایش یابد. در ادامه به بررسی کامل پوشش نانو با مقاله دیگری از نانو نیکاپاک همراه باشید.

سنگ نمای ساختمان

عایق رطوبتی نانو Nano waterproofing ، عبارتی است که نشان می دهد تکنولوژی و علم در زمینه ی عایق ها نیز پیشرفت چشمگیرداشته است. این پیشرفت باعث شده عایق های سنتی و قدیمی مانند قیر و ایزوگام کم کم صحنه را برای حضور آب بندهای نانو خالی کنند. منبع

چرا باید از نانو برای سنگ نما ساختمان استفاده کرد؟

وضعیت آب و هوایی و اقلیم منطقه می تواند ظاهر و ساختار نمای سنگی را به کلی تخریب کند. رسوخ کردن آب در بین سنگ ها و قرار گرفتن نما در معرض آلودگی های محیطی و گرد و غبار، باعث شده است تا افراد به دنبال راهکاری برای افزایش عمر و زیباتر کردن نمای ساختمان باشند.

پوشش نانو به افزایش مقاوم نما در برابر نفوذ آب و آلودگی کمک می کند. پوشش نانو در ریزترین منافذ سنگ نفوذ می کند. تا از ورود عوامل مخرب به داخل سنگ جلوگیری به عمل آید.

پوشش نانو همچنین به تمیز ماندن نما و کاهش شرایط تعمیر و نگهداری کمک می کند. پس برای محافظت از نما در برابر باران، برف، آلودگی ناشی از خودرو، گرد و غبار و …، نانو کردن سنگ نما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

پوشش نانو
نمای سنگی با استفاده از پوشش نانو

نانو کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟

فواید نانو کردن سنگ نمای ساختمان به شرح زیر هستند:

  • از حفره حفره شدن سنگ ها و ریزش قسمت هایی از آنها جلوگیری می کند.
  • با نانو کردن سنگ نما از به وجود آمدن کپک و شوره گرفتن پیشگیری می شود.
  • از نما در برابر اشعه های مضر خورشید مانند پرتوهای یو وی (UV) محافظت می کند. این اشعه ها باعث فرسایش زودهنگام نمای سنگی می شود.
  • انجام کارهای نظافت نما به سادگی و سرعت انجام می شوند و نما در مدت زمان بیشتری پاکیزه و زیبا نگه داشته می شود.
  • باعث کاهش هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری از نمای سنگی می شود.
  • عایق نانو کاملاً اقتصادی است و قیمت مناسبی نسبت به مزایایش دارد.
  • در دو صورت مات و براق قابل استفاده است.
  • در برابر رطوبت بسیار مقاومت بالایی دارد. بنابراین در مناطق شمالی و ساحلی بسیار پرکاربرد است.
  • امکان جدا شدن عایق از سطوح عایق شده تقریباً صفر درصد است.
  • دارای خاصیت آبگریزی است.
  • به دیوار نما اجازه تنفس می دهد.
  • امکان شوره زدگی در ملات زیر سنگ را کاهش می دهد.
  • می توان هم با استفاده از قلم مو و هم اسپری کردن آن را اجرایی کرد.

نانو کردن سنگ نما

نحوه نانو کردن سنگ نما چگونه است؟

عموماً پوشش نانو را می توان روی همه ی انواع سنگ اجرا کرد، اما برخی از سنگ ها درصد جذب آب بیشتری دارند. اگر سنگ نما نفوذپذیری زیادی داشته باشد، اجرای پوشش ما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

برای مثال، سنگ های گرانیت از نفوذپذیری کمی برخوردار هستند اما مرمر و تراورتن نفوذپذیری زیادی دارند. به هر حال، ضروری است که برای همه نماهای سنگی از پوشش نانو استفاده کرد.

برای نانو کردن نما ساختمان ابتدا باید فرآیند اجرایی نما تمام شود. سپس کلیه نما تمیز می‌شود.

با پر کردن درزها، نانو کردن سنگ نما آغاز می شود. پوشش نانو معمولاً به صورت مایع است و با استفاده از قلم مو روی تک تک نواحی نما اعمال می شود تا همه منافذ پر شوند. مقدار استفاده از پوشش نانو به نوع سنگ، اقلیم منطقه و نیازهای ساختاری نما دارد.

پوشش نانو
با پر کردن درزها، نانو کردن سنگ نما آغاز می شود.

در پوشش نانو سنگ نما باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از آن که عایق نانو باید از محکم بودن سطح زیر سنگ مطمئن شوید. در صورت سست بودن ملات زیر سنگ، امکان تخریب سنگ در بلند مدت وجود دارد.

  • هر لیتر از پوشش نانو تقریباً بین 5 تا 7 متر مربع از سطح را پوشش می دهد.
  • طول عمر نانو کردن نمای سنگی حدود 3 تا 5 سال به طول می‌انجامد که باید دوباره روی نما اعمال شود.
  • نانو کردن نمای سنگی باعث عوض شدن رنگ سنگ نمی شود و روی آن هیچ تاثیری نمی گذارد.
  • سطح مورد نظر جهت عایق کاری باید فاقد یخ زدگی باشد.
  • قبل از اجرای عایق نانو هیچگونه رطوبتی روی سطح زیر عایق نباید باقی بماند.
  • باید دقت شود که سطح کار پیش از اعمال پوشش نانو باید کاملاً خشک شود و حتی مقدار کوچکی نم و رطوبت هم نداشته باشد و همچنین سطح کار کاملا تمیز بوده و گرد و غبار و آلودگی روی آن وجود نداشته باشد.
  • عملیات پوشش نانو بدون نصب داربست انجام می شود. این کار با استفاده از تکنیک راپل که دارای طناب است، در محل اجرا می شود.
  • نانو پوشش سنگ نما از پایه آب ساخته می شود و به هیچ عنوان سمی و خطرناک نیست.

نانو کردن سنگ نمای ساختمان

اگر برای اجرایی کردن عایق نانو از قلم مو استفاده می کنید، باید فشار کمی به قلمو اعمال کنید.

کلام آخر

نانو کردن ساختمان کاری آسان و بدون دردسر است و به نما حفاظت خوبی در برابر آلودگی  می دهد. استفاده از نانو سنگ به ویژه در ساخت و سازهای امروزی که بیشتر بر روی نمای سنگی متمرکز است، انتخابی عالی است.

از طریق پوشش نانو می توان نمای ساختمان را زیبا نگه داشت و از هزینه های تعمیر و نگهداری کاست. مایع نانو را باید بعد از چند سال دوباره روی نمای اجرا کرد تا اثرات مفید آن باعث افزایش طول عمر نما برای سالیان دراز شود.

سوالات متداول

چرا باید از نانو برای سنگ نما ساختمان استفاده کرد؟

وضعیت آب و هوایی و اقلیم منطقه می تواند ظاهر و ساختار نمای سنگی را به کلی تخریب کند. رسوخ کردن آب در بین سنگ ها و قرار گرفتن نما در معرض آلودگی های محیطی و گرد و غبار، باعث شده است تا افراد به دنبال راهکاری برای افزایش عمر و زیباتر کردن نمای ساختمان باشند.پوشش نانو به افزایش مقاوم نما در برابر نفوذ آب و آلودگی کمک می کند.

نانو کردن سنگ نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟

از حفره حفره شدن سنگ ها و ریزش قسمت هایی از آنها جلوگیری می کند. – با نانو کردن سنگ نما از به وجود آمدن کپک و شوره گرفتن پیشگیری می شود. – از نما در برابر اشعه های مضر خورشید مانند پرتوهای یو وی (UV) محافظت می کند. این اشعه ها باعث فرسایش زودهنگام نمای سنگی می شود. – انجام کارهای نظافت نما به سادگی و سرعت انجام می شوند و نما در مدت زمان بیشتری پاکیزه و زیبا نگه داشته می شود و …

نحوه نانو کردن سنگ نما چگونه است؟

برای نانو کردن نما ساختمان ابتدا باید فرآیند اجرایی نما تمام شود. سپس کلیه نما تمیز می‌شود. با پر کردن درزها، نانو کردن سنگ نما آغاز می شود. پوشش نانو معمولاً به صورت مایع است و با استفاده از قلم مو روی تک تک نواحی نما اعمال می شود تا همه منافذ پر شوند. مقدار استفاده از پوشش نانو به نوع سنگ، اقلیم منطقه و نیازهای ساختاری نما دارد.

4 دیدگاه

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد عایق نانو کاملاً اقتصادی است و قیمت مناسبی نسبت به مزایایش دارد.

  • سلام
    برای نمای ساختمان که با سرامیک طرح آجر نما کار شده، می توان از عایق نانو استفاده کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *