عایق دیوار و سقف و سیمان با استفاده از رنگ نانو | بررسی و قیمت

آشنایی با پوشش رنگ نانو

در گذشته عایق کردن دیوار و سقف ساختمان کاربرد زیادی داشت. اما امروزه به لطف پیشرفت علم، موادی به نام  پوشش رنگ نانو وارد بازار شده اند که امکان ایجاد فضایی کاملاً عایق را فراهم کرده اند. استفاده از رنگ نانو هم باعث افزایش سرعت عایق کاری ساختمان می شود و هم به کاهش هزینه های بلند مدت کمک می کند.

برای درک بهتر مزایای عایق دیوار و سقف و سیمان با استفاده از رنگ نانو با مقاله دیگری از نانونیکاپاک همراه باشید.

پوشش رنگ نانو

این روزها بر خلاف گذشته رنگ‌های ساختمانی تنوع بیشتری پیدا کرده و ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز دارد که یکی از این نوع رنگ‌ها، رنگ نانو ساختمانی است. فناوری نانو در واقع یک دانش و تکنولوژی در مقیاس کمتر از یک میکرومتر است که نانو تکنولوژی تحقیق و بررسی ذرات بسیار کوچکی است که در زمینه‌های مختلفی مانند شیمی، زیست، فیزیک، دانش مواد و مصالح و مهندسی کاربرد دارد. منبع

پوشش رنگ نانو چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، رنگ نانو نوعی رنگ است که با استفاده از نانو مواد و تکنولوژی نانو تولید می شود. در ساختار این نوع ماده از رزین اکریلیک و کامپوزیت نانو استفاده می شود. هر دوی این مواد جزئی از عایق های مطرح بازار هستند.

رنگ های نانو، نوعی عایق رطوبتی و حرارتی هستند که برای آب بندی کف و دیوار ساختمان (آشپزخانه و سرویس بهداشتی و مناطق دیگر)، استخر، جکوزی و غیره به کار گرفته می شود. اجرای این عایق تنها به یک قلم مو نیاز دارد. از این رو، اجرای نانو رنگ بر روی دیوار و سقف می تواند هزینه های کار را کاهش دهد.

پوشش نانو
رنگ های نانو، نوعی عایق رطوبتی و حرارتی هستند.

مزایای رنگ نانو برای عایق دیوار و سقف

  • قیمت عایق رطوبتی نانو نسبت به دیگر مواد مشابه پایین تر است و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
  • برای اجرای رنگ نانو به تخصص خاصی نیاز نیست و به راحتی و سرعت بالا می توان آن را با قلم مو روی سطح اجرا کرد.
  • رنگ نانو خاصیت چسبندگی بالایی دارد و می توان آن را روی انواع متریال از جمله چوب، سیمان، آجر، فلز و غیره اجرا کرد.
  • کلیه سطوحی که با رنگ نانو پوشش داده می شوند را می توان به راحتی تمیز کرد.
  • رنگ های نانو خاصیت آنتی باکتریال دارند و مانع از رشد قارچ و کپک بر روی سطوح می شوند.
  • در طیف گسترده ای از انواع رنگ ها تولید می شود. بنابراین می توان به زیبای نمای بیرونی و داخلی ساختمان کمک کند.
  • رنگ نانو دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود و از مقاومت بالایی در برابر حرارت، یخ زدگی، نور خورشید، اسیدها و بازها برخوردار است.
  • به منظور استفاده از این رنگ نانو در دیوار و سقف نیازی به تخریب عایق های قبلی نیست. به آسانی می توان رنگ نانو را بر روی عایق های قبلی استفاده کرد.
  • رنگ نانو به عنوان محصولی ضد زنگ و ضد خوردگی شناخته می شود و برای مصالح فلزی بهترین روکش محسوب می شود.

رنگ نانو

انواع  پوشش رنگ نانو

رنگ های نانو عایق را می توان به عنوان زیر تقسیم کرد:

رنگ نانو خود تمیز شونده

بیشتر مصالح ساختمانی از جمله سنگ، آجر و حتی شیشه در سطح خود دارای حفره های ریز و درشت هستند. این حفره های ریز باعث تجمع آب و کثیفی می شود که در نهایت متریال را زشت و تخریب می کند. ذرات بسیار کوچک خود تمیز شونده در رنگ نانو باعث پر شدن این حفره ها می شود و از ورود مواد مخرب و آلوده کننده جلوگیری می کند. استفاده از این رنگ بر روی سطوح سیمانی، سبب افزایش طول عمر سیمان می شود.

رنگ نانو خود ترمیم شونده

نانو خود ترمیم شونده می تواند مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشد. این رنگ حاوی کپسول های میکرو و مواد خاص دیگری است که در هنگام آسیب دیدگی رنگ، کپسول و دیگر موارد را از خود آزاد می کند. ویژگی ترمیم شوندگی این رنگ برای اعضای فلزی تحت محافظت کاتدی و حساس در برابر میدان های الکتریکی و اسیدیته ساخته شده است.

رنگ نانو
رنگ نانو مناسب برای عایق دیوار می باشد.

پوشش رنگ نانو عایق رطوبتی

رنگ نانو عایق رطوبتی مخصوص استخر است که به ایجاد محیطی مقاوم در برابر آب کمک می کند. استفاده از این پوشش رنگ نانو به تمیزی سطوح منجر می شود و نیازهای تعمیر و نگهدار را کاهش می دهد. این سطوح مقاومت بالایی در برابر روغن ها و مایعات دارد.

نانو عایق رطوبتی در برابر نور خورشید، سرما و گرما نیز مقاومت بالایی دارد و نوعی عایق حرارتی برودتی نیز محسوب می شود. از نانو عایق رطوبتی علاوه بر آب بندی استخرها، مخازن آب، پشت بام ها و مکان های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

نقاشی ساختمان با پوشش رنگ نانو عایق حرارتی سبب می شود تا این رنگ با ایجاد حفره هایی در سطح خود، در فصل تابستان از نفوذ گرما به داخل ساختمان و در زمستان از خارج شدن گرما به بیرون از ساختمان جلوگیری کند. این نوع رنگ نانو در طیف مختلفی از انواع رنگ در بازار موجود است.

پوشش رنگ نانو

پوشش رنگ نانو ضد باکتری

از این رنگ نانو برای دیوار پوش ها جهت پیشگیری از انتشار بیماری و باکتری استفاده می می شود. رنگ نانو آنتی باکتریال عموماً در مراکز بهداشتی و درمانی برای دیوار و سقف به عنوان عایق استفاده می شود. استفاده از این عایق باعث می شود تا باکتری ها کمتر در محیط منتشر شوند. از این نوع رنگ نانو می توان در آشپزخانه ها، مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه ها، سالن های ورزشی، استخرها، حمام ها و سرویس بهداشتی ها استفاده می شود.

شرکت نانو نیکاپاک با فروش پوشش محافظ نمای سیمانی به دنبال ارائه بهترین محصولات در حوزه عایق های ساختمانی است.

قیمت پوشش رنگ نانو

رنگ نانو برای عایق کردن دیوار و سقف نسبت به مصالح سنتی برای عایق بندی ساختمان، از قیمت پایین تری برخوردار است. همچنین، طول عمیر بیشتری نیز دارد و می توان از آن به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کرد. بسته به مقدار نیاز می توان رنگ نانو در حجم های مختلف بر حسب لیتر خریداری کرد و آن را در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار داد. قیمت رنگ نانو عایق دیوار و سقف بسته به نوع تولید کننده و برند متفاوت است.

پوشش رنگ نانو

کلام آخر

برای عایق کاری ساختمان می توان از رنگ نانو به عنوان یک راهکار جدید و مفید بهره برد. سازندگان و صاحبان خانه که به دنیال عایق کردن ساختمان خود هستند، بهتر است بر روی نان رنگ سرمایه گذاری کنند.

این نوع عایق قابل استفاده به عنوان عایق حرارتی، ضد باکتری، خود ترمیم شونده و خود تمیز شونده است. شرکت نانو نیکاپاک با فروش نانو رنگ عایق دیوار و سقف به دنبال ارائه بهترین محصولات در حوزه عایق های ساختمانی است.

 

سوالات متداول

پوشش رنگ نانو چیست؟

رنگ نانو نوعی رنگ است که با استفاده از نانو مواد و تکنولوژی نانو تولید می شود. در ساختار این نوع ماده از رزین اکریلیک و کامپوزیت نانو استفاده می شود. هر دوی این مواد جزئی از عایق های مطرح بازار هستند.

مزایای رنگ نانو برای عایق دیوار و سقف چیست ؟

قیمت عایق رطوبتی نانو نسبت به دیگر مواد مشابه پایین تر است و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. – برای اجرای رنگ نانو به تخصص خاصی نیاز نیست و به راحتی و سرعت بالا می توان آن را با قلم مو روی سطح اجرا کرد. – رنگ نانو خاصیت چسبندگی بالایی دارد و می توان آن را روی انواع متریال از جمله چوب، سیمان، آجر، فلز و غیره اجرا کرد و …

پوشش رنگ نانو چند نوع هستند ؟

رنگ نانو خود تمیز شونده – رنگ نانو خود ترمیم شونده – پوشش رنگ نانو عایق رطوبتی – پوشش رنگ نانو ضد باکتری

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *