بند کشی نانو | نانو نیکاپاک

بند کشی نانو چیست؟

کاشی کاری سطوح در بعضی قسمت‌های ساختمان مثل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه که مدام در معرض آب و رطوبت قرار دارند، باید در چند مرحله صورت بگیرد. بند کشی نانو، آخرین مرحله کاشی‌کاری است. بند کشی  در ساختمان‌ها انجام می شود، در حقیقت، برای عایق کاری و از بین بردن رطوبت و نم، به کار می رود.

باید بدانیم پودر بندکشی در حقیقت نوعی ماده خشک و آماده می باشد. که برای استفاده باید با آب مخلوط شود و در فاصله هایی که بین کاشی و سرامیک وجود دارد به کار ببرند. این عملیات در آجر و سنگ استفاده می‌شود اما بیشترین کاربرد آن در سرویس‌های بهداشتی است.

بند کشی نانو | نانو نیکاپاک

وجود نم و رطوبت در فضاهای ساختمانی به دلایل مختلفی ایجاد می شود، نم و رطوبت ازطریق فضاهای بهداشتی نظیر حمام، توالت، آشپزخانه وسایر فضا ها همچون گلخانه، پاسیو، تراس ها، پشت بام، نمای خارجی ساختمان، دور پنجره ها، جداره های خارجی ساختمان، پی ساختمان، استخر، سونا، جکوزی و محیط هایی که دائما نیاز به شست و شو و نظافت دارند ایجاد می شود. منبع

انواع پودر بندکشی نانو

پودر بندکشی پلیمری

پودرهایی که برای عملیات بندکشی به کار می‌روند، انواع مختلفی دارند از جمله؛ پودر پلیمری، که مواد پلیمری اصلی نانو در تولید آن به کار می رود. و به خاطر اینکه در اندازه بسیار کوچیک تولید می‌شود. به آن پودر پلیمری می‌گویند و به خاطر همین اندازه های کوچک، به خوبی در فاصله‌های بین کاشی و سرامیک جا می‌گیرد و ساختار محکم و غیرقابل نفوذی به سطح می‌دهد.

پودر بندکشی نانو رنگی

اکثر این پودرها به رنگ سفید هستند که در سرویس‌های بهداشتی، کاربرد زیادی دارند. اما گاهی به خاطر اینکه بین رنگ سفید پودر و کاشی‌ها همخوانی رنگ برقرار نمی‌شود، بعضی از شرکت‌ها سعی می‌کنند از رنگ‌های مختلف در تولید این پودرها برای عملیات بندکشی به کار ببرند. پودرهای بندکشی رنگی، علاوه بر اینکه رنگهای متنوع دارند،خصوصیت منحصر به فردی دیگری دارند که در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم  هستند.

پودر بندکشی نانو رنگی

پودر بندکشی آنتی باکتریال

یکی دیگر از انواع پودرهای بندکشی، پودر بندکشی آنتی باکتریال می باشد. که معمولا در درمانگاه‌ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مانع رشد باکتری ،قارچ و میکروب‌ها شوند.

مزایای بندکشی نانو

از مزایای مهم بندکشی نانو، می‌توان گفت؛

  • از نفوذ میکروب‌، رطوبت، کثیفی و … به زیر کاشی جلوگیری می‌کند.
  • از به وجود آمدن بوی بد و نامطبوع در فواصل کاشی‌ها جلوگیری می‌کند.
  • مکان بندکشی را کاملا در مقابل مواد شوینده‌ی اسیدی و شیمیایی مقاوم  می کند.
  • بندکشی نانو از به وجود آمدن جلبک، خزه و آنتی باکتریال جلوگیری می‌کند.

در قسمت‌هایی از ساختمان که با مواد نانو بند کشی می‌شود، مثلا در دیواره های حمام و سرویس بهداشتی، به هیچ عنوان نم و رطوبت مشاهده نمی‌شود.

بندکشی نانو

کلام آخر

محلول عایق نانو بندکشی کاشی با بهرمندی از فناوری نانو به داخل سازه ها نفوذ می‌کند و آنها را محکم می‌کند، برای اجرای آن نیاز به مهارت خاصی نیست، خاصیت کشسانی دارد، هیچ نوع آلودگی ایجاد نمی‌کند و آسیب‌های فیزیولوژی ندارد.

سوالات متداول

بند کشی نانو چیست؟

کاشی کاری سطوح در بعضی قسمت‌های ساختمان مثل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه که مدام در معرض آب و رطوبت قرار دارند، باید در چند مرحله صورت بگیرد.بند کشی نانو، آخرین مرحله کاشی‌کاری است.

پودر بندکشی نانو چه نوع میباشد ؟

پودر بندکشی پلیمری – پودر بندکشی نانو رنگی – پودر بندکشی آنتی باکتریال

بندکشی نانو چه مزایایی دارد ؟

از نفوذ میکروب‌، رطوبت، کثیفی و … به زیر کاشی جلوگیری می‌کند. – از به وجود آمدن بوی بد و نامطبوع در فواصل کاشی‌ها جلوگیری می‌کند. – مکان بندکشی را کاملا در مقابل مواد شوینده‌ی اسیدی و شیمیایی مقاوم  می کند. – بندکشی نانو از به وجود آمدن جلبک، خزه و آنتی باکتریال جلوگیری می‌کند.

6 دیدگاه

  • از پودر بندکشی نانو رنگی میشه در سرویس بهداشتی استفاده کرد ؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد بیشترین کاربرد این نوع پودرهای بندکشی در سرویس بهداشتی میباشد .

  • سلام.استخر کوچک دو در دو دارم.اب کم میکنه.با بند کشی نانو اوکی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *